f .:::Syafar:::.: keja oh keja!!

Friday, August 5, 2011

keja oh keja!!

Ini belog ke papan kenyataan?haha...cmnila belog aku dh lame aku tinggalkan.nak kata bz xjugak..cuma kadang2 tak rajin nak mengupdate belog seperti sahabat2 lain..tengok mood plak aisshh..kira ade berapa post disebelah banyak tulaa mood yg aku ada untuk update!..bleh cmtu? hahaha...

skang ni tgh free xde keje.sj nak brceloteh psl tempat kerja aku..alhamdulillah dh nak hampir 5 bulan aku bekerja di UCSI..stand for??..University College Sedaya International...nak hamik kau punyer panjang..haha..lokasinya di Cheras..uni ni ade 2 cawangan satu di South Wing (Taman Connaught) and North Wing..aku bekerja di North Wing sbb kursus kejeruteraan ditempatkan disitu..

Citer psl keje..skang ni aku tgh brgoyang kaki dikerusi begitula klu dh tiba akhir semester...lab done, marking done, key-in markah done, cuma ade satu subjek lagi xsettle2 dgn markah..macam2 hal!ape2 pun semester May-Aug akan berakhir x lama lagi..bagi aku mengharungi dunia pendidikan bukan la sesuatu yg mudah...adoiyai cukup mencabar!..nak2 plak berkomunikasi dengan International student..mcm2 negara ade..palestin..iran..jordan..yemen..iraq..nigeria..china dan byk2 lg la..mcm2 bahasa ada...sbb itula pentingnya belajar English Education ye!hehe..taraf pendidikan mereka cukup brbeza jika nak dibandingkan dgn pendidikan di negara kita..semua nak kena suap..tapi xsemua laa..ade sesetengah yg bleh berdikari dan trlebih2 pandai plak..hahaha..naseb la den ni xde darah tinggi..klu x lame dh ke hospital..hehe....

Tapi ape2 pun enjoy laa sesuatu pengalaman yg baru, dah ini rezki yang Allah swt kurniakan aku bersyukur...tak baik merungut slalu kan? tp itula yg slalu aku buat..my tunang la tempat utk luahkan perasaan..dia banyak bg semangat ms aku tgh down!siap bg nasihat lg.."brsyukur dgn keje skang jika nak dibandingkan dgn sahabat2 yg keje brjemur..keje berat.."...ye betul syg!keje ayg xdela berat sgt..xkena brjemur..dok opis airkon 8 jam..gaji pun alhamdulillah...hehehe..syukur2 ya Allah swt...:)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Inila tempat mencari rezeki aku..UCSI North Wing Campus














"Thank you teacher"..my student..hikhik..

0 comments:

Post a Comment